Avatar uživatele
klob1

Jaký proud SS odebírá dynamo ze Škodovky?

Mám Dynamo 55A. Zapojím ho jako motor, vše v pohodě. Jenže mám jen Ampérmetr na stř. proud. Nemám na SS proud. Tím střídavým mám dojem, že je teď už nevím jestli jsem měl 7A nebo 0,7A. Popravdě už nevím. Tak jestli někdo nevíte, jak už zjistit ten ss proud., aniž bych musel mít měřák na SS proud? Chtěl bych to spínat přes Tyristor, popř. ovládat otáčky.

Zajímavá 0 před 13 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Dotaz je zmatený, žádný stř. proud tam měřit nelze. A výkon dynama zapojeného jako motor není nic moc. Tak na nějaký ventilátor, nebo malé čerpadlo.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Filip84

Dinamo 55A!? To by muselo být Dinamo z Tatry 111, nebo tak něco, a ani tak by nemělo 55A (660W)! 🤦‍♀️ Pokud je to ze „Škodovky“, a pokud to má 55A, tak je to Sicher Lichtmaschine, tj. alternátor, a ten generuje střídavý proud. 🤦‍♀️

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
klob1

Tak asi mám hold klešťáky, co to vydrží. Mám dva klešťáky a oba to vydržely. Oba rozsah do 1000A AC, ani jeden neodporoval.
U toho stejnosměrného proudu myslím, že to stejně dynamo nebude nějak brát extrémně víc nežli těch 22A. A pokud ano, tak ta regulace popř. spínání přežije, když bude dimenzovaná na podstatně větší proud. Na prázdno už je změřené, kolik si bere, a se zatížením také. Jen to není změřené v konkrétním zatížení, když to není zkonstruované. A taková zátěž nežli se to zkoušelo, tak o moc větší nebude.
Dokonce jeden borec to dělal z Alternátoru, zatím ten nechci předělávat, ikdyž jich pár mám.

Avatar uživatele
klob1

Jednalo se mi o to Dynamo, že by pomáhalo jako motorek. U malého vozítka, kárky, nebo vozíčku.

Takže to asi je vyřešené s tím proudem.

Avatar uživatele
klob1

Tak jsem to změřil. ustálený proud ss 5 a chloupek Ampéry. Při sepnutí to někdy v ss 8A, někdy 11A a někdy přetíženo. Pak už těch 5A. Možná to je spíš Dynamo 22A. Popletl s Alternátorem, který má těch 55A.
Sílu to Dynamo docela má. Tak by se to vidělo v reálu.

Avatar uživatele
klob1

Nevím, tedy, ale dříve se to tak stavělo, jako motorek k nějakému lehčímu vozítku.
To vím, jen jsem chtěl, jestli se ten proud dá zjistit aniž, bych měl Ampérmetr na stejnosměrný proud. Zkoušel jsem to tím střídavým, rozsah od 10 do 1000A stř, Na stejnosměrný mám jen u Mulťáku, který je jen do 10A, a při zapnutí, tam myslím bude větší proud nežli těch 10A ss. Možná jsem to kdysi už měřil , ale mulťák měl alespoň rozsah 20A ss. Jenže, ten už nemám. A to bylo už kdysi, i ta zkouška měření. Musel bych to jedině risknout s těmi 10A. Asi jsem to také už zkoušel, ale nepamatuji si.

Avatar uživatele
elkon

Stejnosměr nelze měřit střídavým měřákem, snadno ho zničíš. Jestli to něco ukáže, tak je to nereálná veličina a špatný měřák. Kvalitní měřák by to nepřežil.
Když tomu nerozumíš, tak se do toho nemontuj.

Avatar uživatele
Dochy

To je nesmysl. Naprostá většina současných multimetrů (…všechny) to v pohodě vydrží. Stejně tak „předpotopní“ panelové přístroje. Maximálně ty opravdu chytré mohou reálně měřit jen střídavou složku a stejnosměrnou by potlačili. Ty jednodušší, které pro střídavý rozsah mají obyč. usměrňovač, to zkrátka odměří, jen to nemusí odpovídat – chyba může být v desítkách procent a dá se to přepočítat, pokud bychom znali přesně způsob měření…

Nový příspěvek