Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.únor 12:24

Ve škole by se měly děti učit spisovnou češtinou stejně jako v jiné oblasti. I když v jiných předmětech, spíš na střední škole, se částečně toleruje hovorová spisovná čeština.

Navíc mladí už dnes nářečí moc neznají. ale možná někteří používají tzv. nadnářečí v běžné hovoru, pokud nemluví obecnou nebo spisovnou hovorovou češtině.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.únor 12:28

Ve škole by se měly děti učit spisovnou češtinou stejně jako v jiné oblasti. I když v jiných nejazykových předmětech, spíš na střední škole, se částečně dá tolerovat hovorová spisovná čeština.

Samozřejmě především v češtině a při výuce i jiných jazyků, by se měla použít jen spisovná čeština. Zda to všichni učitelé dodržují, netuším.

Navíc mladí už dnes nářečí moc neznají. ale možná někteří používají tzv. nadnářečí v běžném hovoru, pokud nemluví nespisovnou obecnou nebo spisovnou hovorovou češtině.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.únor 14:15

Ve škole by se měly děti učit spisovnou češtinou, I když v jiných nejazykových předmětech, spíš na střední škole, se částečně dá tolerovat hovorová spisovná čeština.

Navíc mladí už dnes nářečí moc neznají. ale možná někteří používají tzv. nadnářečí v běžném hovoru, pokud nemluví nespisovnou obecnou nebo spisovnou hovorovou češtině.

Samozřejmě především v češtině a při výuce i jiných jazyků, by se měla použít jen spisovná čeština. Zda to všichni učitelé v současnosti dodržují, netuším.

Jenže „Češtině ubližují už i učitelé, varují vědci. Spisovně jich mluví pomálu“

" Na spisovnou češtinu častěji rezignují mladí kantoři, kteří mají ke světu žáků blíž, přestože nelze paušalizovat

Že se vztah ke spisovnému jazyku za poslední čtvrtstoletí změnil, potvrzují i češtináři. „Jisté znespisovnění a nekultivované užívání jazyka, které postihuje celou společnost, se bohužel zčásti přeneslo i do školy. Mně osobně přehnaná žoviálnost nebo uvolněnost v komunikaci s dětmi vadí,“ podotýká předseda Asociace češtinářů Josef Soukal.

Zdroj: https://www.id­nes.cz/zpravy/do­maci/cestine-ublizuji-uz-i-ucitele-varuji-vedci.


Ale vím také ze zkušenosti, že ani češtináři nemluví vždy spisovné. Takže odpověď, že se učí na Moravě spisovně , jak píše Ametyst, není docela pravdivá.,

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.únor 17:52

Ve škole by se měly děti učit spisovnou češtinou, I když v jiných nejazykových předmětech, spíš na střední škole, se částečně dá tolerovat hovorová spisovná čeština.

Navíc mladí už dnes nářečí moc neznají. ale možná někteří používají tzv. nadnářečí v běžném hovoru, pokud nemluví nespisovnou obecnou nebo spisovnou hovorovou češtině.

Samozřejmě především v češtině a při výuce i jiných jazyků, by se měla použít jen spisovná čeština. Zda to všichni učitelé v současnosti dodržují, netuším.

Jenže „Češtině ubližují už i učitelé, varují vědci. Spisovně jich mluví pomálu“

" Na spisovnou češtinu častěji rezignují mladí kantoři, kteří mají ke světu žáků blíž, přestože nelze paušalizovat

Že se vztah ke spisovnému jazyku za poslední čtvrtstoletí změnil, potvrzují i češtináři. „Jisté znespisovnění a nekultivované užívání jazyka, které postihuje celou společnost, se bohužel zčásti přeneslo i do školy. Mně osobně přehnaná žoviálnost nebo uvolněnost v komunikaci s dětmi vadí,“ podotýká předseda Asociace češtinářů Josef Soukal.

Zdroj: https://www.id­nes.cz/zpravy/do­maci/cestine-ublizuji-uz-i-ucitele-varuji-vedci.


Ale vím také ze zkušenosti, že ani češtináři nemluví vždy spisovné, jak pakl mohou spisovný projev vyžadovat od žákú.

Takže odpověď, že se učí na Moravě spisovně , jak píše Ametyst, není docela pravdivá.. Do hovorové češtiny se míchají prvky češtiny obecné.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 20.únor 10:02

Ve škole by se měly děti učit spisovnou češtinou, I když v jiných nejazykových předmětech, spíš na střední škole, se částečně dá tolerovat hovorová spisovná čeština.

Navíc mladí už dnes nářečí moc neznají. ale možná někteří používají tzv. nadnářečí v běžném hovoru, pokud nemluví nespisovnou obecnou nebo spisovnou hovorovou češtině.

Samozřejmě především v češtině a při výuce i jiných jazyků, by se měla použít jen spisovná čeština. Zda to všichni učitelé v současnosti dodržují, netuším.

Jenže „Češtině ubližují už i učitelé, varují vědci. Spisovně jich mluví pomálu“

" Na spisovnou češtinu častěji rezignují mladí kantoři, kteří mají ke světu žáků blíž, přestože nelze paušalizovat

Že se vztah ke spisovnému jazyku za poslední čtvrtstoletí změnil, potvrzují i češtináři. „Jisté znespisovnění a nekultivované užívání jazyka, které postihuje celou společnost, se bohužel zčásti přeneslo i do školy. Mně osobně přehnaná žoviálnost nebo uvolněnost v komunikaci s dětmi vadí,“ podotýká předseda Asociace češtinářů Josef Soukal.

Zdroj: https://www.id­nes.cz/zpravy/do­maci/cestine-ublizuji-uz-i-ucitele-varuji-vedci.


Ale vím také ze zkušenosti, že ani češtináři nemluví vždy spisovné, jak potom mohou spisovný projev vyžadovat od žáků

Takže odpověď, že se učí na Moravě spisovně , jak píše Ametyst, není docela správná. Do mluvené hovorové češtiny se míchají prvky češtiny obecné.

Jedna skutečnost je jak to má být, druhá skutečnost, jak to opravdu je. Platí , že je třeba slyšet – vidět – poznat – tedy vědět, pak hodnotit. .

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.květen 9:21

Ve škole by se měly děti učit spisovnou češtinou, I když v jiných nejazykových předmětech, spíš na střední škole, se částečně dá tolerovat hovorová spisovná čeština.

Navíc mladí už dnes nářečí moc neznají. ale možná někteří používají tzv. nadnářečí v běžném hovoru, pokud nemluví nespisovnou obecnou nebo spisovnou hovorovou češtině.

Samozřejmě především v češtině a při výuce i jiných jazyků, by se měla použít jen spisovná čeština. Zda to všichni učitelé v současnosti dodržují, netuším.

Jenže „Češtině ubližují už i učitelé, varují vědci. Spisovně jich mluví pomálu“

" Na spisovnou češtinu častěji rezignují mladí kantoři, kteří mají ke světu žáků blíž, přestože nelze paušalizovat

Že se vztah ke spisovnému jazyku za poslední čtvrtstoletí změnil, potvrzují i češtináři. „Jisté znespisovnění a nekultivované užívání jazyka, které postihuje celou společnost, se bohužel zčásti přeneslo i do školy. Mně osobně přehnaná žoviálnost nebo uvolněnost v komunikaci s dětmi vadí,“ podotýká předseda Asociace češtinářů Josef Soukal.

Zdroj: https://www.id­nes.cz/zpravy/do­maci/cestine-ublizuji-uz-i-ucitele-varuji-vedci.


Ale vím také ze zkušenosti, že ani češtináři nemluví vždy spisovné, jak potom mohou spisovný projev vyžadovat od žáků

Takže odpověď, že se učí na Moravě spisovně , jak píše Ametyst, není docela správná. Do mluvené hovorové češtiny se míchají prvky češtiny obecné.

Jedna skutečnost je, jak to má být, druhá skutečnost, jak to opravdu je. Platí, že je třeba slyšet – vidět – poznat – tedy vědět, pak hodnotit…

Opakuji ,učitelé jiných předmětů než CJL používají hovorovou mluvenou češtinu, nikoliv „oficiální“, jejíž podoba je zachycena v kodifikačních příručkách. a sleduje „kulturní“ cíle