Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.červen 14:48

Názor na maturitu je v mé otázce.

Dívala jsem se nedávno na Vyšší princip, když se studenti zamýšleli na latinským citátem jednoho klasika. Práce určitě náročná.

Nechci srovnávat hodnocení v minulosti a v současnosti. Kdysi jsem kontrolovala staré katalogy, v nichž se objevila jednička jen sporadicky? Byli tito studenti „hloupější“ než současní? Nebo učitelé měli větší nároky na vědomosti?

Myslím si, že dnešní studenti by maturitu nezvládli, i když je samozřejmě rozsah učiva širší než byl v minulosti.

Státní maturita – průřez učivem, ale kolik se objevuje stížnosti na ni. Většina chyb vyplývá z nepozornosti, nepochopení textu, podcenění vědomostí, četby atd. Což až bude povinná matematika?

Teď mě napadlo, jak to bude s maturitou v souvislosti s inkluzí? Nebude nutné ji zrušit? Nebude to bari=éra pro mnohé?

Osobně si myslím, že dnešní mladí nemají o školu zájem, jsou nepozorní, hrají si s mobily, ožijí jen při náznacích o sexu. Nechybí jim ale sebevědomí …

Myslím si, že dnešní mládež je nepřizpůsobivá, pohodlná, chce získat co nejvíc bez námahy.

Bohužel je to výsledek výchovy a jiného měřítka hodnot. Nikoliv vědomosti, ale jen papír. V budoucnu to může být problém.

Samozřejmě neplatí u všech.

Kde je chyba ? Ve výchově, v uznávání jiných hodnot? V majetkových rozdílech – „bohatší děti“ se snáze v dospělosti prosadí , častějí navštěvují soukromé školy, kde je vzdělávání méně náročné. Za peníze nejen v Praze dům …

Nebo že by zde platilo „že ryba smrdí od hlavy“?

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.červen 14:53

Názor na maturitu je v mé otázce.
ttps://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jidas-opet-zradil-ale-letosni-maturanty-myslite-si-ze-znat-jidase-iskariotskeho-nep

Dívala jsem se nedávno na Vyšší princip, když se studenti zamýšleli na latinským citátem jednoho klasika. Práce určitě náročná.

Nechci srovnávat hodnocení v minulosti a v současnosti. Kdysi jsem kontrolovala staré katalogy, v nichž se objevila jednička jen sporadicky. Byli tito studenti „hloupější“ než současní? Nebo učitelé měli větší nároky na vědomosti? Jedničkou může být oceněna kniha, na dvojku umí učitel, takže trojka je nejlepší známka v klasificika.

Myslím si, že dnešní studenti by maturitu nezvládli, i když je samozřejmě rozsah učiva širší než byl v minulosti.

Státní maturita – průřez učivem, ale kolik se objevuje stížnosti na ni. Většina chyb vyplývá z nepozornosti, nepochopení textu, podcenění vědomostí, četby atd. Což až bude povinná matematika?

Teď mě napadlo, jak to bude s maturitou v souvislosti s inkluzí? Nebude nutné ji zrušit? Nebude to bariéra pro mnohé?

Osobně si myslím, že dnešní mladí nemají o školu zájem, jsou nepozorní, hrají si s mobily, zajímá je, jak získat sexuální zkušenosti, kde je která zábava atd… Nechybí jim ale sebevědomí …

Myslím si, že dnešní mládež je nepřizpůsobivá, pohodlná, chce získat co nejvíc bez námahy.

Bohužel je to výsledek výchovy a jiného měřítka hodnot. Nikoliv vědomosti, ale jen papír. V budoucnu to může být problém.

Samozřejmě neplatí u všech.

Kde je chyba ? Ve výchově, v uznávání jiných hodnot? V majetkových rozdílech – „bohatší děti“ se snáze v dospělosti prosadí , častějí navštěvují soukromé školy, kde je vzdělávání méně náročné. Za peníze nejen v Praze dům …

Nebo v učitelích, kteří zapomínají, že výuka je poslání? Špatně motivují žáky, nebo hřeší na nízké platy?

Nebo že by zde platilo „že ryba smrdí už od hlavy“?