Odpověděl/a – 28.leden 14:50
Obojí, Eva se nechala zlákat hadem, Adam Evou a oba baštili to ovoce,
které neměli. Říká se však taky, že had byl klaďas, že je oba vyvedl
z nevědomosti, z omezenosti. V gnosticismu se říká, že je osvobodil.
V Zahradě byl had nejmoudřejší ze zvířat.
V úplně první řadě neposlušnost, jinak taky pokušení, chtivost, zrada,
chtíč (nesexuální), obžerství a pýcha. To vše znamenalo anebo vedlo ke
zbaštění toho zakázaného ovoce. Alespoň to je ‚Bohův‘ pohled (nebo
ten, co se uznává v křesťanství), boží propaganda. Samotnou Evu vedla
zvědavost a touha po poznání a modrousti. Tak wo co go. Zvědavost je
počátek filozofie.
Prvotní hřích, nwm, nwm, Před Evou tam byla Lilith a ta buď zdrhla nebo
byla vyhnána. Tak či tak hřích. Taky Adam pojmul druhou ženu zatím, co
měl byl stále ženatý.. sice s božím požehnáním, ale i tak.
Všechno bylo stejně s Božím svědomím a vědomím. Tak je to fuk.
V první řadě Jeho chyba, všechno je a bylo jeho dílo. :D Buď jeho záměr
nebo jeho vlastní chyby. Jedno z toho (možná obojí).
Verze se různí, různí se výklady. Taky v náboženstvích a jejich větvích to bývá jinak. Většinou jde jen o nějakou (ne všude stejnou) symboliku a spadá to především do křesťanské mytologie (protože každé náboženství má svou mytologii… a i polyteitistická náboženství ve starověku odlišovala víru/nábožesntví od mytologie, což i mnozí dnes nechápou, že například řecká mytologie nebal a nepředstavovala ono řecké náboženství. A tak existuje i křesťanská mytologie, islámská, židovská, hidnduistická/indická, buddhistická, tibetská, aj. A právě tento příběh spadá též SPÍŠE do mytologie, a zcela vážně/za pravdu, ho většinou neberou ani praktikující duchovní a teologové).
Odpověděl/a – 28.leden 14:57
Obojí, Eva se nechala zlákat hadem, Adam Evou a oba baštili to ovoce,
které neměli. Říká se však taky, že had byl klaďas, že je oba vyvedl
z nevědomosti, z omezenosti. V gnosticismu se říká, že je osvobodil.
V Zahradě byl had nejmoudřejší ze zvířat.
V úplně první řadě neposlušnost, jinak taky pokušení, chtivost, zrada,
chtíč (nesexuální), obžerství a pýcha. To vše znamenalo anebo vedlo ke
zbaštění toho zakázaného ovoce. Alespoň to je ‚Bohův‘ pohled (nebo
ten, co se uznává v křesťanství), boží propaganda. :D Samotnou Evu vedla
zvědavost a touha po poznání a modrousti. Tak wo co go. Zvědavost je
počátek filozofie.
Prvotní hřích, nwm, nwm, Před Evou tam byla Lilith a ta buď zdrhla nebo
byla vyhnána. Tak či tak hřích. Taky Adam pojmul druhou ženu zatím, co byl
stále ženatý.. sice s božím požehnáním, ale i tak (jestli se
vyhnání/úprk bere něco jako „požehnaný“ rozvod.. kdo ví).
Všechno bylo stejně s Božím svědomím a vědomím. Tak je to fuk.
V první řadě Jeho chyba, všechno je a bylo jeho dílo. :D Buď jeho záměr
nebo jeho vlastní chyby. Jedno z toho (možná obojí).
Verze se různí, různí se výklady. Taky v náboženstvích a jejich větvích to bývá jinak interpretováno. Většinou jde jen o nějakou (ne všude stejnou) symboliku a spadá to především do křesťanské mytologie (protože každé náboženství má svou mytologii… a i třeba polyteistická náboženství ve starověku odlišovala víru/nábožesntví od mytologie, což i mnozí dnes nechápou, že například řecká mytologie nebal a nepředstavovala ono řecké náboženství, jehož věrokuka a praktiky se dost lišily od mytologických příběhů a představ. A tak existuje i křesťanská mytologie, islámská, židovská, hidnduistická/indická, buddhistická, tibetská, aj. A právě tento příběh spadá též SPÍŠE do mytologie, a zcela vážně/za pravdu, ho většinou neberou ani praktikující duchovní a teologové, Jistě, někteří to berou doslovně a zcela fakticky, jiní volně, další to neberou ani trochu vážně, někteří se snaží najít, co je „za tím“ a co to má představovat; nechal bych to na odborníky nebo na víře jednotlivců; já taky nejsem křesťan i když se o náboženství zajímám).