Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.leden 17:01

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.leden 17:21

Teď budu asi ukamenován, ale jsem pro to, aby vývoj šel do elektromobility a ta se tak stávala dostupnější pro lidi. Nezastávám tedy názor, že by to mělo být povinné. Vývoj je v podstatě teprve na začátku a už teď je to myslím celkem na dobré úrovni. Už dávno neplatí, že by se elektromobil nabíjel několik hodin. Ty nejnovější to zvládnou celou baterku třeba za hodinu. Hodně se ale spekuluje o degradaci kapacitě. To je pravda, s každým cyklem se snižuje kapacita, ale je třeba si uvědomit, že dneska ta životnost je klidně i 15 let, navíc hodně výrobců poskytuje dlouho záruku, třeba 10 let… Čeho se trochu bojím, tak je ta hromada elektroniky, co tam je. Stačí i nějaká chyba v softwaru a může to mít devastující následky. Čím více elektroniky v autě je, tím více se to kazí. Osobní zkušenost, proto ani nemam auto s elektrickými okny nebo zrcátky, všechno zkrátka ručně :D Další věc je dojezd. Tam taky dochází k obrovskému posunu. Dříve, třeba před 10 lety, bylo zvykem, že elektromobil ujel 100 km a už měl žízeň. Dneska je to násobně více, třeba 400 km. To už je celkem slušné si myslím. Je třeba si ale uvědomit, že elektromobil určitě zatím není typ auta, kterým byste denně najezdili stovky kilometrů. Pokud ale člověk jezdí tzv. kolem komína, to je denně třeba max 100 km, tak je v pohodě, jelikož přijedu domů, tam píchnu baterku do sítě a další den jedu znova. Ten elektromobil má spoustu dalších výhod, ale samozřejmě i nevýhod. Pokud bych to tady měl vyjmenovávat všechno, tak jsme tu asi dlouho :D Rámcově třeba řeknu to, že elektromotor má mnohem vyšší točivý moment, zabere méně místa, nemá žádnou spojku nebo nepotřebuje takovou údržbu jako třeba spalovací motor. Na druhou stranu je elektromobil těžší kvůli velké baterii. O ekologii se bavit nebudu, to je hodně kontroverzní téma a nechci ho tu rozebírat, jde mi hlavně o tu fyzikální a mechanickou funkčnost.